• 25 Nisan 2024

Haberler

Şanlıurfa Kent Konseyi Gençlik Meclisinden 63 öneri


13.07.2018 10:29

Şanlıurfa Kent Konseyi Gençlik Meclisi; düzenlediği “Gelecek Vizyonumuzu Birlikte Düzenleyelim-Nasıl Bir Şanlıurfa Görmek İstiyorsunuz?” programlarında, liseli ve üniversiteli gençlerimiz görüş ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak paylaştılar. Basınla paylaşılan bu düşünceleri/görüşleri/önerileri Büyükşehir Belediye Başkanlığı, ilçe belediyeler, kamuoyuyla paylaştılar. 

Şanlıurfa Kent Konseyi Gençlik Meclisi’nin  “GELECEK VİZYONUMUZU BİRLİKTE BELİRLEYELİM.”  NASIL BİR ŞANLIURFA GÖRMEK İSTİYORSUNUZ ? GENÇLERİMİZ KONUŞUYOR etkinliklerinde altmış üç öneri getirildi.

1.        Belediyelerin ve üniversitenin ortak çalışması ile; üniversitede ilk yılı olan gençlerin, Şanlıurfa’daki yaşantıyı tanımaları, kendilerini buraya ait hissetmeleri ve uyum sağlamaları için kentte yaşayışı kolaylaştırıcı önlemler almaları.

2.        Üniversitede aktif olan öğrenci dernekleri belediyeler, mülki idareler, gençlik merkezleri gibi kurum ve kuruluşlarla paydaş olarak ortaklık geliştirmeli ve birlikte hareket etmelidir.

3.        Yurt dışından gelen üniversite öğrencilerinden yararlanarak, kreş ve anaokullarında staj imkȃnı sağlanıp yabancı dil seviyesinin yükseltilmesi.

4.        Yayaların problemlerine çözüm getirilmeli. Sürücülerin yaya haklarına uygun davranmaları sağlanmalı.

5.        Şehir içi toplu ulaşımda “özellikle yaz aylarında” klimaların çalışması zorunlu olmalı, sürücünün insafına bırakılmamalı.

6.        Gürültü ve görüntü kirliliğine dönük teknik ve görsel önlemler alınmalı.

7.        Diğer mahallelerde de doğal gaza geçiş hızlanmalı.

8.        Ailelere çocuk yetiştirme konulu eğitim verilmeli.

9.        Otobüs durakları yazın güneşten, kışın yağıştan daha korunaklı olmalı.

10.      Öğrencilerden daha uygun bir şehir içi ulaşım ücreti alınmalı.

11.      Sadece toplama merkezinden değil diğer semtlerden de üniversiteye ulaşım olmalı.

12.      Yeni bulvarlarda bisiklet yolu uygulaması olmalı.

13.      Şanlıurfa’da madde kullanımına ve tefeciliğe karşı etkin bir seferberlik düzenlenmeli. Engellenen yerel sanayi ve ticaretin önü açılarak desteklenmeli.

14.      “Urfa Ağzı” neredeyse yok oldu, şu anda konuşulan dilin Urfa ağzıyla bir ilgisi kalmadı. Bu alanda çalışmaları yürütecek bir sivil kurum kurulmalı ve desteklenmeli.

15.      Beykapısı Sanat Sokağı daha çok tanıtılmalı. Üniversite ve lise gençliğinin oradaki kurslara aktif katılımı  teşvik edilmeli.

16.      Şanlıurfa’da kentsel dönüşümün önü açılmalı, kentsel dönüşüm yapılamayan mahallelerde iyileştirmeler yapılarak daha yaşanılır bir hale getirilmeli.

17.      Sur içindeki restorasyonu yapılan Urfa evleri daha da işlevsel bir şekilde değerlendirilmeli. Sanat-kültür-gastronomi-dini/manevi eğitim vb. çalışmaları gerçekten yapanlar desteklenmeli. Bu evlerde sosyal hareket/katılım sağlanmalı.

18.      Turizme dönük yemek sektöründeki esnafın daha çok hijyene önem vermesi sağlanmalı. Sıkça karşılaştığımız ücretlendirmeleri abartanlara mutlaka denetlemeler getirilmeli. Müşterilerin bilgi verebileceği ihbar hatları oluşturulmalı.

19.      Gelişmiş ülkelerin çoğunda, kent içi ulaşımda düşük enerji tüketimli metrolar, tramvaylar ve otobüsler kullanılır. Kentimizde de geleceğe dönük projeler konuşulup uygulama hazırlığı yapılmalı.

20.      Şanlıurfalı Sanatçılar Şenliği düzenlenmeli.

21.      Gençlere Şanlıurfa yemeklerinin yapımını öğreten gastronomi kursları verilmeli. Başarılı olanlara iş istihdamı oluşturulmalı.

22.      Turizmimizi güçlendirmek için başta Kıbrıs olmak üzere, Antalya, İzmir gibi şehirlerimize uçak seferleri daha sık yapılmalı.

23.      Kentlerin organik şekilde gelişmesine izin verin. Dükkanlar, onların üzerindeki apartman daireleri, restoranlar, ofisler, hatta bazı hafif ve sessiz üretim merkezleri insanların yaşadığı mahallelerde olursa, insanlar sürekli gidip gelmek zorunda kalmaz.

24.      Bahçelievler’de (bazı) sokaklarda park yeri sorunu çözümlenmeli veya trafiğe kapatılmalı. Çok katlı otoparklar yapılmalı. Otoparklarda daha ucuz hizmet verilerek özendirilmeli. Yine bu sokaklarda asayiş sağlanmalı. Emniyet ve zabıta özellikle geceleri daha çok önlem almalı.

25.      Kentlerin ekolojik olarak yeniden tasarlanmasındaki temel kural, karışık kullanım olmalıdır. Kent dokusunu arabalar değil insanlar için adım adım yeniden yapılandırmalıyız.

26.      Bütün kurumlarda gençlere daha kolay ve hızlı hizmet verilmeli, daha nazik davranılmalı.

27.      Başta Harran Ovası olmak üzere bütün tarım arazilerinde betonlaşmaya son verilmeli.

28.      Arabalar havayı kirletir, insanları sorumlu vatandaşlardan kızgın sürücülere dönüştürür, neşeli ve uygar sokak yaşamını öldürerek izole bir yaşam biçimi yaratır. Arabalar mevcut tüm yolları dolduracak miktardadır ve sayıları katlanarak artmaktadır; bu yüzden yaşamı sadece arabalar için kolaylaştırmak daha fazla izdihama, daha fazla küresel ısınmaya, banliyölere doğru daha fazla yayılmaya, vergilerin araba sayısını artırmak üzere kullanılmasına ve daha fazla saatin yaşamak yerine araba kullanarak geçmesine neden olmaktadır. Bunun yerine hedeflenmesi gereken şey, trafiği sakinleştirip azaltmak olmalıdır.

29.      Karaköprü’den Üniversiteye kadar olan hatta termal su kaynakları araştırılıp yeni kaplıcalar ve fizik tedavi merkezleri kurulmalı. Seracılık teşvik edilmeli.

30.      Sur içi bölgesinde misafirlerimizi gezdirirken ara sokaklarda sık karşılaştığımız at arabalarına artık izin verilmemeli.

31.      Bazı mahallelerde; sokaklarda kaldırımları daha geniş, yolları daha dar yapın, sürücüleri yavaşlatmak için tümsekler inşa edin; kesintisiz trafiği yasaklayın. Böyle bir ortamda, çocuklar sokakta veya sokakların yakınında oynayabilir. Kaldırımlardaki kafeler ve müzisyenler ortamı canlandırır. Arkadaşlarınızı normal sesle konuşurken duyabilirsiniz. Araba sesi yüzünden uykularınız bölünmez.

32.      Konut sayısını artırın, ama bu esnada mahallelerin çekiciliği de artsın. Arabalardan geri alınan alanları kullanarak kentlerimizi parklarla, çocuk bahçeleriyle daha yeşil bir hale getirebilir; balkonlara, çatı bahçelerine ve avlulara yer açmak için binaların şeklini değiştirebiliriz.

33.      Tüm yaşamı besleyen su döngüsünün değerinin anlaşılması için, yalıtılmış parklarla dere kenarlarındaki yeşil kuşakları birleştirebiliriz. Kısman uygulamalar yapılan Gap Vadisi’ndeki parklar, Karakoyun’un kenarları ve Karaköprü’de kanal yamaçları uygun alanlardır.

34.      Eski kentler bir zamanlar küçük ve verimli bahçelerle doluydu; Yoğun bir şekilde ekilmiş yalnızca 10 metrekarelik bir bahçede, bir aileye tüm yaz yetecek sebze üretilebilir.

35.      Kentlerin dikey olarak gelişimini sağlayın. Mekanik asansörler sokaklardaki taşıtlardan çok daha az enerji harcar. Yüksek binalar kışın daha az ısı kaybeder, yazın ise güneş ışığıyla daha az ısınır. Bu binaların inşasında ve malzemelerin üretilmesinde kullanılan enerji ilk etapta fazla da olsa sonradan kişi başına düşen enerji oranı müstakil evlere göre daha az olacaktır.

36.      Bizce, bu yüzyılda bazı değerlerimiz erozyona uğramıştır. Yaşadığımız kimlik karmaşası, şehirlerimize de tezahür etmiştir. Şehirlerimiz olduğu gibi görünmemekte, göründüğü gibi olmamaktadır. Medeniyetimizi var eden değerlerden uzak ve manadan soyutlanmış kişiler, semboller, binalar ve fikirler ile yüz yüze kalırken; dün sahip olduğumuz kadim medeniyet geleneği ile bugünü ve yarını inşa etmeyi düşlemekteyiz. Bizler, yarının akademisyenleri, mimarları, düşünürleri olacak gençler emaneti fark ederek, çözüme yönelik düşünmeyi, araştırmayı, yorulmayı ve mesuliyet kazanmayı amaçlıyoruz. Tüketmeden üretmek, dönüştürmek, inşa etmek fikriyatına sahip olmak istiyoruz. Gençler olarak “biz de dönüşümün bir parçası olabiliriz.”

37.      Şanlıurfa genç nüfusa sahip gelişmekte olan ve her geçen gün yıldızı parlayan bir kenttir. Gençlerimiz kendilerini geliştirmek ve yeni deneyimler kazanmak için farklı çalışmalar içerisine girmektedir. Şanlıurfa’nın imkanlarında sosyal kültürel sanatsal sportif ve bilimsel pek çok alanda kendilerini geliştirmek ve ifade etmek istemektedirler. Gelişen teknoloji ve yenilenen imkanlar dâhilinde her gün yeni bir şeyle tanışan gençlerimiz Şanlıurfa’da kendilerine sunulan imkanlardan yararlanmaktadırlar. Ancak kentimizde yerel yönetimler yapacakları hizmetler ve gerçekleştirecekleri faaliyetler planlanırken gençlere yönelik olanları gençlerin görüşleri alınarak yapılmamaktadır.

38.      Şanlıurfa’da yaşayan gençlerin yerel yönetimlerden beklentileri nedir, gençler belediyelerin hangi hizmetlerini kendileri için kullanıyorlar veya belediyelerin faaliyetleri ne derece genç odaklı tüm bunlar askıda kalan sorular olmaktadır. Yapılması planlanan faaliyetler gençlerin beklentileri bilinerek onların düşüncesi alınarak yapılsa daha fazla kişinin yararına olacaktır, hizmetlerden daha fazla verim alabileceklerdir. 

39.      Eğitim çağındaki genç nüfusun üniversite okuma oranlarındaki ciddi artış hayata geç atılmayı beraberinde getirmektedir. Bu da evlenme yaşının yükselmesine ve aile bilincinin zayıflamasına neden olmaktadır.

40.      Günümüzde gençler çırak, kalfa ve usta ilişkisine benzer bir süreçten geçmemektedir. Diğer yandan üniversite eğitimlerine ‘özellikle ailelerince’ önem verilmektedir. Gençlerin onlara pratik bilgileri ve hayat iletişimini öğretecek bir ortama, belediyelerin de sorumluluklarını gerçekleştirmek için dinamik ve genç bir kadroya ihtiyaçları var. “Belediye kurumları eğitim yetersizliklerini faaliyetleri ile kapatabilir mi?”

41.      Gençlere yönelik olarak; öğrencilerin eğitim kültürünü geliştirmek, gençlerin ilköğretimden gençlik eğitimine danışmanlık vasıtasıyla daha başarılı geçiş yapmalarını sağlamak, çocukların ve gençlerin hobilerini güçlendirmek, mesleki eğitim alanında gençler için sosyal haklar yoluyla staj imkânı sağlamak, yoksul çocukların ve gençlerin ilköğretim ve gençlik eğitiminde devamlılığını sağlamak gibi politikalar daha da geliştirilmelidir..

42.      Aile yaşantısında genç ve yaşlı kuşak arasındaki çatışma teşkil etmektedir. Çatışmanın temelini ise, gençlerin bireysel özgürlük anlayışına dayandırdıkları yaşam tarzı gibi yaşlı kuşağın anlam veremediği değişkenler oluşturmaktadır. Bundan onlarca yıl önce toplumumuzda dinimizce ihtimamlı bir öneme haiz aile kurumunun en kutsal değer olarak görülmesi, bunun bugün için geçerliliğini büyük ölçüde yitirdiği söylenebilmektedir. İşte tam bu noktada toplumdaki bu durumun gerekçeleri arasında bireysel yaşam tarzı ve kişinin dünyevi egosu (kendine tapınması) sayılabilmektedir. Batı’da son elli yılda kutsanan bu yaşam tarzı, gelinen noktada batı toplumlarında ailenin yok olmasında en önemli neden olarak gösterilmektedir.

43.      Gençlerin ekonomik hayata müdahil olmalarını kolaylaştıracak eğitim, istihdam ve alt yapı programlarının tatbik edilmesi önemli görülmektedir. Temel mesleki becerilere ilaveten gençlere çalışma ve sosyal hayata katılımlarını kolaylaştıracak temel yaşam ve temel mesleki beceriler kazandırılması, gençlerin yükseköğretim erişimi burs, kredi ve yurt imkânlarının artırılması; öğrenim kredilerinin geri ödeme kolaylığı için öğrencilerin durumlarını dikkate alan esnek modeller oluşturulması gerekir.

44.      Gençlerin iş gücü piyasasına girişinin önünü açmak için nitelikli staj olanaklarının geliştirilmesi, gençleri eğitim süreçlerin kendi yetenekleri doğrultusunda yönlendirilmeleri için kariyer danışmanlığı hizmetlerinin sunulması gereklidir.

45.      Dezavantajlı gençlere yönelik olarak başta engelli gençlerin eğitimi ve kamu ile sosyal hizmetlerden tam manasıyla yararlanmalarını sağlamak için fiziksel ve sosyal altyapının güçlendirilmesi gerekli şartların başında gelmektedir.

46.      Psiko-fizyolojik, cinsel, ekonomik, eğitim, aile içi ve kuşaklar arası çatışma, madde bağımlılığı, ideolojik, işsizlik ve istihdam, barınma, beslenme, sağlık ve kültürel gibi sorunlar  hep dikkate alınmalıdır.

47.      Toplumsal değişmeye bağlı değerlerde değişme, madde bağımlılığı, statükoya karşı çıkma, gelecek korkusu, yabancılaşma, kimlik, tüketim, özgürlük, işsizlik vb. problemler, güven bunalımı, kaygı, stres, yalnızlık, iletişimsizlik, işe yaramama hissi vb. sosyo-psikolojik sorunlar ve çağdaş iletişim araçlarının yol açtığı şartlandırılma, kültürsüzleştirilme, yozlaştırılma, yabancılaştırılma, boş zamanlar vb. sorunları çözmek/azaltmak için gereken önlemler alınmalıdır.

48.      Geldiğimiz noktada Şanlıurfa’da da  en önemli sorunların başında, gençlerin istihdam ve işsizlik sorunu gelmektedir. İşsizlik, yapısal anlamda farklılıklar içermektedir. Bu farklılık kaynağı ise ekonomik sonuçları bakımından toplumsal ve sosyal bir sorun olmasından ileri gelmektedir.

49.      Her üç gençten ikisi, insanlara ilişkin bir güven sorunu yaşamaktadır. Gençliğin güven bunalımı yaşaması, dikkate alınması gereken ciddi bir psikolojik, ahlaki ve sonuçları itibariyle sosyal bir yaradır.

50.      Kötü alışkanlıklar ve madde bağımlığının önlenmesi, meslek edindirme eğitimi, iş edindirme çalışmaları, gençlik merkezleri kurulması, eğlence ve spor alanları yapılması, çeşitli sosyal-kültürel faaliyetler gerçekleştirilmesi ön plana alınmalı ve daha da çoğaltılmalıdır.

51.      Sosyo-kültürel ihtiyaçlar için gençlik merkezi ve gençlik evlerinde eğitici seminer, panel ve sempozyumlar; spor, müzik, tiyatro, diksiyon, psikolojik destek, iyileştirme ve destek faaliyetleri; eğitim bursları, üniversite yurtları, sosyal tesisler, spor okulları, paso uygulaması, ücretsiz çorba dağıtımı, ücretsiz çamaşır yıkama yerleri ve suça yönelimi önlemek amacıyla rehberlik hizmetlerinin daha da arttırılması ve geliştirilmesi çalışmaları somut bir şekilde etkinleştirilmelidir.

52.      İşsizlere yönelik olarak; meslek ve beceri kazandırmaya yönelik kursların düzenlenmesi, sosyal amaçlar taşıyan eğitim faaliyetlerinde bulunulması ve kırsal bölgelerdeki belediyeler tarafından çiftçilik ve hayvancılık yapanlara yönelik olarak tarım, arıcılık vb. kursları verilmesi.

53.      Büyükşehir ve İlçe Belediye hizmetlerinde gençlere yönelik hizmetler bağlamında “gençlere yönelik her türlü sosyal ve kültürel hizmetleri yürütmek, geliştirmek ve bu amaçla sosyal tesisler kurmak” görevlerini yüklemiştir. Söz konusu mevzuat gereği yerel yönetimler, gençler için kötü alışkanlıklar ve madde bağımlılığının önlenmesine yönelik hizmetler, meslek edindirme yardımları, eğitim yardımları, iş edindirme çalışmaları, gençlik merkezleri kurulması, eğlence ve spor alanları yapılması ve çeşitli sosyal kültürel faaliyetler düzenlemektedirler. İlaveten belediyeler gençlerin sosyal, kültürel, ekonomik, eğitim gibi konularda desteklenmesi amacına yönelik olarak rehabilitasyon ve meslek kursları hizmetleri sağlamaktadır. Bu hizmetler önemle yaygınlaştırılmalıdır.

54.      Şanlıurfa’da da, İstanbul Sanat ve Meslek Edindirme Kursları (İSMEK) benzeri organizasyonlar yapılmalıdır. Böylece gençler ve ev hanımları sanat ve meslek sahibi olabilecek, aile bütçelerine katkıda bulunacaklardır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstanbul Gençlik Rehabilitasyon ve Meslek Edindirme Merkezi (İSMEM) adıyla bir merkez kurarak 14-21 yaş aralığında il sınırları içerisinde sokakta yaşayan veya sokağa düşme tehlikesi bulunan gençlere barınma, beslenme, sağlık ve eğitim alanlarında hizmet sunarak, gençlerin rehabilite edilmelerini ve topluma kazandırılmalarını amaçlamaktadır. Meslek edindirme, rehabilitasyonun bir bileşeni olarak görülmekte ve gençlere istek, beceri ve yetenekleri ile bağlantılı olarak bilgisayar, ağaç işleri, berberlik, bahçıvanlık, elektrik, elektronik, sıhhi tesisat ve boyacılık sahalarında eğitimler verilmektedir. Bu örnek çalışma (İSMEK) çalışması ile birlikte Şanlıurfa’da da mutlaka uygulanmalıdır.

55.      Belediyeler, gençlerin sosyo-kültürel bilgi ve becerileri işlevselliklerine yatırım amacı güderek gençlik merkezi ve gençlik evi gibi mekânlarda daha çok seminer, panel ve sempozyumlar düzenlemeli, ilaveten spor, müzik, tiyatro, diksiyon, psikolojik destek, iyileştirme ve danışmanlık gibi faaliyetleri yürütmeli ve arttırmalıdır.

56.      Gençlerin dâhil olması gereken alanların başında sosyal, sportif ve kültürel faaliyetler gelmektedir. Şartta buna ilişkin tavsiyeler ise yerel ve bölgesel yönetimlerin gençleri bu tarz oluşumların içerisine çekmeye teşvik etmelidir. Bu faaliyetlere örnek olarak spor etkinlikleri, tiyatro gösterileri, konserler ve geziler gösterilebilir.

57.      Gençler için şüphesiz en önemli risk unsuru sağlık hakkındaki yetersiz bilgidir. Özellikle yaş grubu açısından potansiyel tehlike arz eden gençler, tütün, alkol ve uyuşturucuların etkileri hakkında danışmanlık alması bilinçli bir toplum inşasında çok önemlidir. Yerel ve bölgesel yönetimler, gençlik ve gençlik örgütleriyle bilgi aktarımı sürecinde yakın işbirliği içerisinde olmalıdır.

58.      Suç ve şiddet gençlerin yüzleşebileceği ana sorunların başında gelmektedir. Suç ve şiddetle mücadelede elbette gençler ve polis arasında bir güven köprüsünün inşası önem arz etmektedir. Yerel ve bölgesel yönetimler hâlihazırda şiddete bulaşmış veya meyli olan gençlerle beraber çalışma yürütmelidir. Ayrıca yerel yönetimler, gençlerin cinsel istismarı dahil her türlü suç ve şiddeti önlemeye yönelik proje, grup ve merkezlerini desteklemelidir.

59.      Özellikle engelli gençlerin yararlandığı güzel sanatlara ilişkin kurslar; el sanatlarına ilişkin kurslar, sportif kurslar, Osmanlıca kursları, Okul derslerine yardımcı kurslar, Mesleki eğitim kursları, Hızlı okuma kursları, İşaret dili kursları, Arama-kurtarma kursları, Yabancı dil kursları, Pazarlama ve sponsorluk eğitimi gibi alanlarda verilmelidir.

60.      Gençlerin bilgisayar kullanımı için erişim sağlanması ve interneti etkin biçimde kullanma bilinci kazandırmak amacıyla, Web Tasarım Çalışması, Grafikerlik Eğitimleri, Blog Hazırlama ve mobil uygulamaları geliştirme eğitimleri, Autocad, Photoshop vb. program eğitimleri verilmelidir.

61.      Türkçe, bilgisayar, web tasarımı, grafik, autocad, photoshop, matematik, fizik, coğrafya, tarih, İngilizce, kimya, Osmanlıca, Arapça, Almanca, Fransızca, resim, müzik, halk dansları, tiyatro, karikatür, şiir, edebiyat, fotoğrafçılık, sinema, hızlı okuma, beden dili, etkili iletişim, zaman yönetimi, işaret dili, hitabet, kariyer planlama, liderlik, problem çözme ve karar alma, diksiyon, motivasyon, stres ve stresle mücadele, öfke kontrolü, ebru, hüsn-ü hat, tezhip, origami, ağaç oymacılık, model uçak, takı tasarımı, ahşap boyama, vitray, kumaş boyama, filigrafi, kaligrafi, çinicilik, tekvando, masa tenisi, eskrim, badminton, tenis, aikido, basketbol, voleybol, futbol, hentbol kursları etkin olarak verilmelidir. Uygulamada olanlar daha da etkinleştirilmelidir.

62.      Sohbet Halkaları/Kampları, Erdemli Genç Seminerleri, Bir Kitap Bir Dünya, Gençlik Ağabeyleri/Ablaları, Cami Buluşmaları, Gençlik Radyosu gibi mekâna bağlı veya mekândan bağımsız çeşitli faaliyetler ele alınmalıdır. “Erdemli Genç Seminerleri” özel olarak liseli gençleri hedef alan ve hedef kitlenin toplum, çevre farkındalığını artırmak, güven ve iletişim sorunlarına çözüm aramak, doğu-batı, hak-batıl çatışması zeminini ayrıştırmak; milli ve manevi ruh ve bilinci aşılamak gibi birtakım amaçlar doğrultusunda yürümek yolunda olmalıdır.

63.      “Yozlaşmaya yüz tutmuş, gelenek ve ananelerini unutmuş, kültürel mirastan mahrum, sosyal etkinlik ve bireysel yetkinliğini yitirmiş, bilgisayar ve telefon müptelası olmuş, madde bağımlılığı ve suiistimalin tuzağına düşmüş, üniversite kazanma ve okuma ümidini kaybetmiş her an tehlikeyle karşı karşıya kalan gençliğin; yeniden kültürel mirasına sahip çıkacak, özüne dönecek, ümidi ve cesareti kuşanacak, milli ve manevi dinamiklerini tanıyacak, erdemi kendine ulaşılması gereken bir hedef olarak görecek, gençlik yetiştirmek için tedbirler alınmalıdır.

07.05.2018